Audzināšanas darbs


O.Vācieša Gaujienas vidusskola
10.klases audzināšanas programma 2010./2011.m.g.
II semestrim

/materiāls pieejams 10.klases blogā: http://klasemanaklase.blogspot.com /


MĒRĶIS:
Sekmēt skolēnu nacionālās un valstiskās identitātes veidošanos, stiprinot skolēnos patriotismu, radot iespējas to apliecināt ikdienā un svētkos
Veicināt skolēnu izpratni un atbildību par saviem pienākumiem un tiesībām, sasniegumiem pašattīstībā un karjeras izaugsmē


Uzdevumi:  
Organizēt un līdzdarboties „Gaujienas-Adzeles 900” veltītajos pasākumos
Izzināt novada vēsturi, izmantojot H.Grāvja grāmatu „Adzele-Gaujiena”  un Gaujienas novada muzeja materiālus
Turpināt saglabāt un labiekārtot skolas apkārtni
Veicināt skolēnu pašizaugsmi, balstoties uz pienākumu un tiesību izmantošanu, ieguldīšanu pašattīstībā un savas karjeras attīstīšanā
Motivēt skolēnus iesaistīties labdarībā un brīvprātīgo kustībā, veicinot tādu ētisko vērtību izkopšanu kā nesavtība, līdzjūtība un iecietība





Klases audzināšanas stundu obligātais saturs

Sevis izzināšana un pilnveidošana

Es ģimenē, klasē un skolā

Sabiedriskā līdzdalība

Karjeras izvēle

Veselība un vide

Drošība

Audzināšanas darbības satura plānojums II semestrim 2010./2011.m.g.

Nedēļas





Klases stunda
Klases aktivitātes
Skolas pasākumi
Ārpusskolas pasākumi
Individuālais darbs ar skolēniem
Sadarbība ar vecākiem
Piezīmes, izmaiņas
10.01.2011. – 14.01.2011.
10.klases darba plāna II semestrim izveidošana, apspriešana un pieņemšana
/klases aktīvs  un audzinātāja/
eTwinning projekts „Meine Klasse – 10!”  kopā ar Lietuvas Pandelis ģimnāzijas /Roķišķi/ 10.klasi /Tēma – klases audzināšanas stundas/





17.01.2011. – 21.01.2011.
Mērķtiecība. Zinatkāre.




Sarunas ar skolēniem

Analizē un pieņem lēmumus, izvirza prioritātes, kas sekmē mērķu sasniegšanu.

24.01.2011. –
28.01.2011.
„Cilvēks var iemācīties daudz noderīga savā dzīvē!”





Klases skolēni ar savām prasmēm iepazīstinās savus biedrus. Ilze Valtiņa – piespraužu veidošana
31.01.2011. –
04.02.2011.
Portfolio.
eTwinning projekta „Meine Klasse – 11!” ietvaros – konkurss „Ko Tu zini par Lietuvu?”


Sarunas ar skolēniem
Sekmju izrakstu nosūtīšana vecākiem

07.02.2011. –
11.02.2011.
„Pie tējas tases!” – sarunas par klasi interesējošiem jautājumiem





 Tēja, krūzītes, jautājumu-atbilžu lapiņas
MONOPOLS.
14.02.2011. –
18.02.2011.
„Mīlestības svētki” – radošais konkurss un erudīcijas konkurss
Klases vakars – tematiskais pasākums „Sirsniņsvētki”

Ēnu diena – 17.02.


Mīļāko Love songs izlase pēc skolēnu gaumes
21.02. 2011. – 25.02.2011.
Portfolio pilnveide
Sveču izstāde klasē

Eiropas Brīvprātīgo gads – vienības „Kāpnes”  lekcija un video – 21.02.


Portolio datu papildināšana, sakārtošana
28.02.2011. –
04.03.2011.

Kolektīva nozīme cilvēka personības pilnveidē.


Žetonvakars – 5.03.

Sekmju izrakstu nosūtīšana vecākiem
Ir atbildīgs un aktīvi piedalās klases un skolas vides veidošanā. Prot saskaņot savas un klases kolektīva, skolas kolektīva intereses.
07.03.2011. –
11.03.2011.
"Sports un 8.marts".





Atb.J.Guoģis
14.03.2011. –
18.03.2011.
„Mans skatījums”
Ekskursija uz Lietuvu /Rokišķu ģimnāzija/

15.-18.marts – projektu nedēļa


Fotogrāfija. Kultūrvēsturiskās vietas pagastā. Apraksts. Jautājumi-atbildes
21.03.2011. –
25.03.2011.
PAVASARA BRĪVDIENAS
/Represēto piemiņas brīdis Gaujienas kapos – 25.martā/
28.03.2011. –
01.04.2011.
„Cilvēks var iemācīties daudz noderīga savā dzīvē!”





Sekmju izrakstu nosūtīšana vecākiem
Klases skolēni ar savām prasmēm iepazīstinās savus biedrus.
04.04.2011. –
08.04.2011.
Minoritātes /etniskās, reliģiskās, sociālās, seksuālās, u.c./



Sarunas ar skolēniem
Individuālu tikšanos ar vecākiem cikls
/mo 4.04. 2011. līdz 29.04.2011./
Apzinās savu un respektē citu cilvēku pasaules redzējumu
11.04.2011. –
15.04.2011.
„Lieldienrītā...”

Vēstures nedēļa



Tradīcijas
Tautasdziesmu konkurss
18.04.2011. –
22.04.2011.
Seksuālās vardarbības, nelegālās cilvēķu tirdzniecības un prostitūcijas risks





22.aprīlis – LIELĀ PIEKTDIENA
25.04.2011. –
29.04.2011.
Izglītības iespējas Latvijā un ārzemēs

Mākslas nedēļa

Sarunas ar skolēniem
Sekmju izrakstu nosūtīšana vecākiem
25.aprīlis – LIELDIENAS
02.05.2011. –
06.05.2011.
Eiropas stunda.






09.05.2011. –
13.05.2011.
Mikrovides veidošana ģimenē /pienākumi, tradīcijas, utt./
Eiropas Pavasaris - aktivitātes





16.05.2011. –
20.05.2011.
„Desmit labas un desmit ne tik labas lietas par mani” – klasesbiedri vērtē




Ejam kopā! – pēcpusdiena kopā ar vecākiem
Anketa – desmit labas, desmit ne tik labas lietas uzrakstīt par katru un izanalizēt sarunā
23.05.2011. –
27.05.2011.
Ceļu satiksmes noteikumu tests






30.05.2011. –
03.06.2011.
TV „Raibās ziņas”  - klases aktīva un audzinātājas atskaite par paveikto II semestrī un gada laikā kopumā
Klases pasākums – „Brīvlaiks!”




Liecību izsniegšana par 2010./2011.m.g.
VASARAS BRĪVLAIKS
no 2011.gada 1.jūnija līdz 31.augustam.









* 2. Klases audzināšanas stundām izmantojami materiāli arī no Interneta:




www.isec.gov.lv  / t.sk.  Drošība/Metodiskie materiāli/






http.://festival.1setember.ru


*Papilddarbs ar vecākiem:
Informatīvās lapas
Pateicības no klases audzinātājas
Teleinfo
Vēstules
Paziņojumi
E-klase
*Anketēšana-izvērtējums – pēc katra klases pasākuma

Metodes un paņēmieni audzināšanas darbā ar skolēniem:
Stāstījums, lekcija, videofilmas demonstrēšana, jautājumi/atbildes, anketas, informācijas meklēšana darbs ar masu mēdijiem, diskusija, demonstrējumi /PowerPoint/, „dzīvais vārds”, „prāta vētra”, drāmas metode, klases pārrunas, klases sanāksmes – riņķa laiks, projekta metode, sarunas mazās grupās, simulācijas spēles, situāciju analīze, spēles, u.c.


Individuāla darba formas ar skolēniem:
Sarunas, pārrunas, testēšana visa semestra laikā, anketēšana, grupu darbi, prezentāciju veidošana, u.c.

Klases audzinātāja: _____________________________/I. Tārauda/
2011.gada 6.janvārī


Par veselību
Vienā klases audzināšanas stundā rudenī skolēni tika aicināti atbildēt uz jautājumiem saistībā ar veselību, veselīgu dzīvesveidu, uzzīmēt - kāds izskatās veselīgs cilvēks un cilvēks, kuram ir kaut kādas veselības problēmas, piemēram, saaukstēšanās. 

Kādas veselības problēmas Tevi nomoka?
Man viss ir kārtībā.
Nekas.
Nekas.
Pašlaik sāp kakls.
Zobusāpes, iesnas un klepus.
Man nav veselības problēmu.
Viss ir kārtībā.
Kakls sāp, slikta dūša, iesnas.
Galvassāpes.
Ar kādām veselības problēmām vispār saskaras Tavi vienaudži?
Iesnas, klepus.
Galvassāpes un nogurums.
Klepus, iesnas, bojātas plaušas, muguras sāpes, zobu sāpes.
Iesnas un melnas plaušas.
Acu pārslodze pie datora.
Iesnas un pīpēšanas rezultātā - melnas plaušas.
Iesnas.
Parasti saskaras ar muguras un acu problēmām.
Vai Tu vari dalīties pārdzīvojumos ar draugiem par savas veselības problēmām?
Jā, varu.
Nē.
Jā un nē.
Jā, varu.
Jā, varu runāt ar savu draugu par veselības problēmām.
Jā, varu.
Jā, varu. Cenšos aprunāties.
Un kā vēl varu!
Jā!
Vai Tu vienmēr, kad saskaries ar veselības problēmām, lieto zāles?
Jā, antibiotikas, stipras pretsāpju zāles.
Ja man sāp galva, tad, protams, lietoju pretsāpju zāles.
Savām galvassāpēm un muguras sāpēm - lietoju.
Tad, kad sāp galva vai vēders.
Jā.
Lietoju, la pārietu sāpes.
Nē.
Nē, es vienkārši paciešu sāpes.
Ja Tu esi saaukstējies, kā Tu centies pasargāt savus klasesbiedrus?
Ja esmu ļoti saaukstējusies, tad nenāku uz skolu.
Izmantoju salvetes un nešķaudu virsū.
Neklepoju un nešķaudu citiem virsū.
Klepojot lieku roku priekšā mutei, lai ar baciļiem neinficētu citus.
Šķaudot lieku mutei priekšā roku vai kabatlakatiņu.
Es pasargāju, nešķaudu virsū citiem.
Neeju uz skolu vai arī - cenšos nekontaktēties.
Šķaudot es pielieku mutei plaukstu.
Kā var saudzēt savu veselību un ko Tu dari savas veselības labā?
Ēst veselīgi, nepīpēt, nedzert, uzturēties svaigā gaisā.  Es ēdu un dzīvoju veselīgi.
Rūdīties, ēst veselīgi, sportot, silti ģērbties, doties bieži svaigā gaisā. Es, piemēram, daudz uzturos svaigā gaisā.
Lietot veselīgu uzturu, regulāri sportot, nesmēķēt, lietot ērtu apģērbu, apmeklēt ārstu. Es sportoju, lai saglabātu veselību, nesmēķēju, jo negribu, lai bojātos plaušas; valkāju ērtu apģērbu. Es nesmēķēju un nelietoju alkoholu.
Ģērbties atbilstoši laika apstākļiem, aukstā laikā dzert siltus dzērienus, lietot vitamīnus, ēst augļus. Es sportoju, ģērbjos atbilstoši laika apstākļiem un lietoju vitamīnus.
Silti ģērbties, valkāt cepuri un cimdus, nesmēķēt. Es ēdu veselīgu pārtiku un staigāju kārtīgi saģērbusies.
Veselīgi ēst, nelietot kaitīgas vielas. Es dzeru tēju un veselīgi ēdu.
Sports, sports, sports.
Ģērbties atbilstoši laika apstākļiem, nevajag aukstā laikā iet ārā. Es ēdu augļus un dārzeņus. Eju ārā, kad var iet.
Vai klase dzīvo veselīgi?
Jā.
Normāli.
Nē.
Neveselīgi, jo ir zems veselības līmenis.
Tā īpaši neviens neievēro veselīgu dzīvesveidu.
Nav veselīgi. 
Klasei kopumā nav veselības.
Un - pārsvarā par savām veselības problēmām jaunieši informē mammu vai labākos draugus, dažreiz vispirms arī ārstu.
Vienā no nākošajām audzināšanas stundām aicināsim kompetentu cilvēku medicīnas jomā uz tikšanos ar klases kolektīvu.

Par ko sapņojām un kas varētu būt īstenībā


Karjeras izvēles testa rezultāti
Audzināšanas stundā "Karjeras izvēles iespējas"  10.klases skolēni aizpildīja www.niid.lv  atrodamo Karjeras interešu testu. Nu rezultāti ir apkopoti:
Jānis
Amata prestižs:
Tavas profesijas izvēles moto ir: izvēlēties darbu ar kuru Tu varētu lepoties. Profesijas prestižu parasti nosaka sabiedrībā valdošais viedoklis un Tavu vienaudžu domas, kā arī saņemtais atalgojums.
Neatkarība:
Sadarbojoties grupā Tu necenties vienmēr būt līderis un panākt, lai citi darbotos kopā ar Tevi. Tu proti gan uzņemties iniciatīvu, gan ļaut arī citiem paust viņu viedokli.
Iespēja palīdzēt citiem:
Tu esi cilvēks, kuru mēdz raksturot kā "sabiedrības dvēseli". Tev rūp citi cilvēki tāpēc dod priekšroku darbam, kura rezultāts ir apkārtējo smaids un viņu labklājība.
Drošības izjūta:
Tu paļaujies uz savām zināšanām un spēju iedzīvoties jaunās situācijās, tāpēc esi diezgan bezbailīgs un droši raugies nākotnē, cenšoties iegūt no tās pēc iespējas vairāk. Par tādiem cilvēkiem kā Tu parasti saka, ka viņi ir eksperimentētāji, tāpēc bez garām pārdomām pieņem izaicinājumu.
Pienākumu daudzveidīgums:
Darba pasaule sastāv no dažādiem darbiem - gan tādiem, kuri atkārtojas, gan arī tādiem, kuri mainās katru dienu. Un Tu vari sekmīgi darboties abās situācijās.
Līderība:
Tev ir vairākas līdera iezīmes. Visticamāk Tu izvēlēsies darbu, kurā ir iespējams sadarboties ar citiem un pat reizēm dot citiem vadošus norādījumus.
Intereses:
Tu pieturies pie uzskata, ka darba pasaule ir ļoti mainīga. Tāpēc profesijas izvēlē ir jāvadās pēc vairākiem aspektiem (darba tirgus pieprasījuma, profesijas prestiža, atalgojuma, darba vietas atrašanās u.tml.), ne tikai pēc tā, kas Tevi šobrīd interesē.
Brīvais laiks:
Modernajā pasaulē arvien vairāk cilvēku jautā: "Kā darbs iederēsies manā dzīvē? Vai tas neizjauks manu izvēlēto dzīves stilu?" Arī Tev ir svarīgi pielāgot darba ritmu savām vēlmēm un dienas ritmam, nevis pielāgoties darba noteiktajām prasībām.
Profesijas apguves ilgums:
Mācības nav Tavu svarīgāko vērtību sarakstā, taču Tu saproti, ka dzīvojot mūsdienu sabiedrībā katru dienu nākas apgūt ko jaunu.
Atalgojums:
Algas faktors ir nozīmīga Tavas karjeras izvēlē. Tu labi apzinies, ka materiālie resursi dzīvē dod daudzas iespējas.

Kitija
Amata prestižs:
Meklējot piemērotu profesiju, darba prestižs būtiski neietekmēs Tavu izvēli. Prestižs amats parasti ir saistīts ar ilgu izglītošanos un pieredzi, reizēm tas ļoti atbildīgs, bet vienmuļš darbs, tāpēc izsverot visus par un pret, prestižs nav Tava galvenā vērtība.
Neatkarība:
Sadarbojoties grupā Tu necenties vienmēr būt līderis un panākt, lai citi darbotos kopā ar Tevi. Tu proti gan uzņemties iniciatīvu, gan ļaut arī citiem paust viņu viedokli.
Iespēja palīdzēt citiem:
Tu esi cilvēks, kuru mēdz raksturot kā "sabiedrības dvēseli". Tev rūp citi cilvēki tāpēc dod priekšroku darbam, kura rezultāts ir apkārtējo smaids un viņu labklājība.
Drošības izjūta:
Domājot par savu nākotni, Tu reizēm raizējies par to, kas notiks ar Tevi un Taviem tuviniekiem, ja nāktos mainīt darbu. Tu nepavisam neesi pārgalvīgs cilvēks, kurš dzīvo "tikai vienai dienai - šodienai".
Pienākumu daudzveidīgums:
Darba pasaule sastāv no dažādiem darbiem - gan tādiem, kuri atkārtojas, gan arī tādiem, kuri mainās katru dienu. Un Tu vari sekmīgi darboties abās situācijās.
Līderība:
Tev ir vairākas līdera iezīmes. Visticamāk Tu izvēlēsies darbu, kurā ir iespējams sadarboties ar citiem un pat reizēm dot citiem vadošus norādījumus.
Intereses:
Šķiet, ka Tavas intereses nebūs noteicošās Tava dzīves ceļa izvēlē. Iespējams, ka Tavas intereses ir ļoti mainīgas un Tu ātri atrodi jaunu aizraušanos tajā, ko Tu dari.
Brīvais laiks:
Tu centies līdzsvarot darbu ar izklaidi un nojaut, ka ir iespējams panākt kompromisu starp darbu un brīvo laiku.
Profesijas apguves ilgums:
Mācības nav Tavu svarīgāko vērtību sarakstā, taču Tu saproti, ka dzīvojot mūsdienu sabiedrībā katru dienu nākas apgūt ko jaunu.
Atalgojums:
Algas faktors ir nozīmīga Tavas karjeras izvēlē. Tu labi apzinies, ka materiālie resursi dzīvē dod daudzas iespējas.


Guna
Amata prestižs:
Meklējot piemērotu profesiju, darba prestižs būtiski neietekmēs Tavu izvēli. Prestižs amats parasti ir saistīts ar ilgu izglītošanos un pieredzi, reizēm tas ļoti atbildīgs, bet vienmuļš darbs, tāpēc izsverot visus par un pret, prestižs nav Tava galvenā vērtība.
Neatkarība:
Sadarbojoties grupā Tu necenties vienmēr būt līderis un panākt, lai citi darbotos kopā ar Tevi. Tu proti gan uzņemties iniciatīvu, gan ļaut arī citiem paust viņu viedokli.
Iespēja palīdzēt citiem:
Tu piederi pie tiem, par kuriem saka, ka viņi var viegli atrast sev nodarbošanos. Tu esi līdzjūtīgs pret cilvēkiem, taču tikpat labi Tu varētu arī darboties ar tehniku vai dokumentiem.
Drošības izjūta:
Tu paļaujies uz savām zināšanām un spēju iedzīvoties jaunās situācijās, tāpēc esi diezgan bezbailīgs un droši raugies nākotnē, cenšoties iegūt no tās pēc iespējas vairāk. Par tādiem cilvēkiem kā Tu parasti saka, ka viņi ir eksperimentētāji, tāpēc bez garām pārdomām pieņem izaicinājumu.
Pienākumu daudzveidīgums:
Darba pasaule sastāv no dažādiem darbiem - gan tādiem, kuri atkārtojas, gan arī tādiem, kuri mainās katru dienu. Un Tu vari sekmīgi darboties abās situācijās.
Līderība:
Tev ir vairākas līdera iezīmes. Visticamāk Tu izvēlēsies darbu, kurā ir iespējams sadarboties ar citiem un pat reizēm dot citiem vadošus norādījumus.
Intereses:
Tu pieturies pie uzskata, ka darba pasaule ir ļoti mainīga. Tāpēc profesijas izvēlē ir jāvadās pēc vairākiem aspektiem (darba tirgus pieprasījuma, profesijas prestiža, atalgojuma, darba vietas atrašanās u.tml.), ne tikai pēc tā, kas Tevi šobrīd interesē.
Brīvais laiks:
Tu centies līdzsvarot darbu ar izklaidi un nojaut, ka ir iespējams panākt kompromisu starp darbu un brīvo laiku.
Profesijas apguves ilgums:
Mācības nav Tavu svarīgāko vērtību sarakstā, taču Tu saproti, ka dzīvojot mūsdienu sabiedrībā katru dienu nākas apgūt ko jaunu.
Atalgojums:
Algas faktors ir nozīmīga Tavas karjeras izvēlē. Tu labi apzinies, ka materiālie resursi dzīvē dod daudzas iespējas.

Baiba
Amata prestižs:
Meklējot piemērotu profesiju, darba prestižs būtiski neietekmēs Tavu izvēli. Prestižs amats parasti ir saistīts ar ilgu izglītošanos un pieredzi, reizēm tas ļoti atbildīgs, bet vienmuļš darbs, tāpēc izsverot visus par un pret, prestižs nav Tava galvenā vērtība.
Neatkarība:
Domājot par nākotnes plāniem Tu nemeklē darbu, kurš sniegtu daudz brīvības un neatkarības. Tu labi apzinies, ka darbs ir saistīts ar pienākumu uzņemšanos. Tu proti sadarboties ar citiem un izpildīt uzdoto.
Iespēja palīdzēt citiem:
Tu piederi pie tiem, par kuriem saka, ka viņi var viegli atrast sev nodarbošanos. Tu esi līdzjūtīgs pret cilvēkiem, taču tikpat labi Tu varētu arī darboties ar tehniku vai dokumentiem.
Drošības izjūta:
Domājot par savu nākotni, Tu reizēm raizējies par to, kas notiks ar Tevi un Taviem tuviniekiem, ja nāktos mainīt darbu. Tu nepavisam neesi pārgalvīgs cilvēks, kurš dzīvo "tikai vienai dienai - šodienai".
Pienākumu daudzveidīgums:
Tādi cilvēki kā Tu spēj atrast skaisto arī pavisam parastos ikdienas pienākumos. Tevi neuztrauc tas, ka darbā nāksies atkārtot vienas un tās pašas darbības, jo tad tās var iemācīties veikt ātrāk un kvalitatīvāk.
Līderība:
Tev ir vairākas līdera iezīmes. Visticamāk Tu izvēlēsies darbu, kurā ir iespējams sadarboties ar citiem un pat reizēm dot citiem vadošus norādījumus.
Intereses:
Šķiet, ka Tavas intereses nebūs noteicošās Tava dzīves ceļa izvēlē. Iespējams, ka Tavas intereses ir ļoti mainīgas un Tu ātri atrodi jaunu aizraušanos tajā, ko Tu dari.
Brīvais laiks:
Tu centies līdzsvarot darbu ar izklaidi un nojaut, ka ir iespējams panākt kompromisu starp darbu un brīvo laiku.
Profesijas apguves ilgums:
Mācības nav Tavu svarīgāko vērtību sarakstā, taču Tu saproti, ka dzīvojot mūsdienu sabiedrībā katru dienu nākas apgūt ko jaunu.
Atalgojums:
Pret naudu un atalgojumu Tu izturies diezgan neitrāli. Tavā uztverē nauda nav tā vērta, lai aizmirstu par savām interesēm un brīvo laiku.


Vizbulīte
Amata prestižs:
Meklējot piemērotu profesiju, darba prestižs būtiski neietekmēs Tavu izvēli. Prestižs amats parasti ir saistīts ar ilgu izglītošanos un pieredzi, reizēm tas ļoti atbildīgs, bet vienmuļš darbs, tāpēc izsverot visus par un pret, prestižs nav Tava galvenā vērtība.
Neatkarība:
Sadarbojoties grupā Tu necenties vienmēr būt līderis un panākt, lai citi darbotos kopā ar Tevi. Tu proti gan uzņemties iniciatīvu, gan ļaut arī citiem paust viņu viedokli.
Iespēja palīdzēt citiem:
Tu esi cilvēks, kuru mēdz raksturot kā "sabiedrības dvēseli". Tev rūp citi cilvēki tāpēc dod priekšroku darbam, kura rezultāts ir apkārtējo smaids un viņu labklājība.
Drošības izjūta:
Domājot par savu nākotni, Tu reizēm raizējies par to, kas notiks ar Tevi un Taviem tuviniekiem, ja nāktos mainīt darbu. Tu nepavisam neesi pārgalvīgs cilvēks, kurš dzīvo "tikai vienai dienai - šodienai".
Pienākumu daudzveidīgums:
Darba pasaule sastāv no dažādiem darbiem - gan tādiem, kuri atkārtojas, gan arī tādiem, kuri mainās katru dienu. Un Tu vari sekmīgi darboties abās situācijās.
Līderība:
Apsverot nākotnes iespējas, Tu redzi sevi plānojot darbus un vadot cilvēku grupu. Vēlme būt patstāvīgam Tev ir ļoti svarīga, tāpēc Tu esi gatavs uzņemties vadību un atbildību par saviem lēmumiem.
Intereses:
Tu pieturies pie uzskata, ka darba pasaule ir ļoti mainīga. Tāpēc profesijas izvēlē ir jāvadās pēc vairākiem aspektiem (darba tirgus pieprasījuma, profesijas prestiža, atalgojuma, darba vietas atrašanās u.tml.), ne tikai pēc tā, kas Tevi šobrīd interesē.
Brīvais laiks:
Tu centies līdzsvarot darbu ar izklaidi un nojaut, ka ir iespējams panākt kompromisu starp darbu un brīvo laiku.
Profesijas apguves ilgums:
Tu dod priekšroku darbam, nevis mācībām, tāpēc Tu neplāno daudzus gadus pavadīt mācību iestādēs. Tev patīk praktiska darbošanās ar rokām un amata apgūšana reālā darba vidē.
Atalgojums:
Algas faktors ir nozīmīga Tavas karjeras izvēlē. Tu labi apzinies, ka materiālie resursi dzīvē dod daudzas iespējas.

Aiva
Amata prestižs:
Meklējot piemērotu profesiju, darba prestižs būtiski neietekmēs Tavu izvēli. Prestižs amats parasti ir saistīts ar ilgu izglītošanos un pieredzi, reizēm tas ļoti atbildīgs, bet vienmuļš darbs, tāpēc izsverot visus par un pret, prestižs nav Tava galvenā vērtība.
Neatkarība:
Sadarbojoties grupā Tu necenties vienmēr būt līderis un panākt, lai citi darbotos kopā ar Tevi. Tu proti gan uzņemties iniciatīvu, gan ļaut arī citiem paust viņu viedokli.
Iespēja palīdzēt citiem:
Tu esi cilvēks, kuru mēdz raksturot kā "sabiedrības dvēseli". Tev rūp citi cilvēki tāpēc dod priekšroku darbam, kura rezultāts ir apkārtējo smaids un viņu labklājība.
Drošības izjūta:
Domājot par savu nākotni, Tu reizēm raizējies par to, kas notiks ar Tevi un Taviem tuviniekiem, ja nāktos mainīt darbu. Tu nepavisam neesi pārgalvīgs cilvēks, kurš dzīvo "tikai vienai dienai - šodienai".
Pienākumu daudzveidīgums:
Tādi cilvēki kā Tu spēj atrast skaisto arī pavisam parastos ikdienas pienākumos. Tevi neuztrauc tas, ka darbā nāksies atkārtot vienas un tās pašas darbības, jo tad tās var iemācīties veikt ātrāk un kvalitatīvāk.
Līderība:
Apsverot nākotnes iespējas, Tu redzi sevi plānojot darbus un vadot cilvēku grupu. Vēlme būt patstāvīgam Tev ir ļoti svarīga, tāpēc Tu esi gatavs uzņemties vadību un atbildību par saviem lēmumiem.
Intereses:
Tu pieturies pie uzskata, ka darba pasaule ir ļoti mainīga. Tāpēc profesijas izvēlē ir jāvadās pēc vairākiem aspektiem (darba tirgus pieprasījuma, profesijas prestiža, atalgojuma, darba vietas atrašanās u.tml.), ne tikai pēc tā, kas Tevi šobrīd interesē.
Brīvais laiks:
Modernajā pasaulē arvien vairāk cilvēku jautā: "Kā darbs iederēsies manā dzīvē? Vai tas neizjauks manu izvēlēto dzīves stilu?" Arī Tev ir svarīgi pielāgot darba ritmu savām vēlmēm un dienas ritmam, nevis pielāgoties darba noteiktajām prasībām.
Profesijas apguves ilgums:
Mācības nav Tavu svarīgāko vērtību sarakstā, taču Tu saproti, ka dzīvojot mūsdienu sabiedrībā katru dienu nākas apgūt ko jaunu.
Atalgojums:
Algas faktors ir nozīmīga Tavas karjeras izvēlē. Tu labi apzinies, ka materiālie resursi dzīvē dod daudzas iespējas.

Renāte
Amata prestižs:
Meklējot piemērotu profesiju, darba prestižs būtiski neietekmēs Tavu izvēli. Prestižs amats parasti ir saistīts ar ilgu izglītošanos un pieredzi, reizēm tas ļoti atbildīgs, bet vienmuļš darbs, tāpēc izsverot visus par un pret, prestižs nav Tava galvenā vērtība.
Neatkarība:
Domājot par dažādām profesijām, Tu vērtē cik daudz brīvības un patstāvības tas varēs Tev dot. Vēlme būt neatkarīgam Tev ir nozīmīga, tāpēc Tu visdrīzāk izvēlēsies būt vadītājs vai pašnodarbināta persona.
Iespēja palīdzēt citiem:
Tavas vajadzības nav saistītas ar citu cilvēku aprūpi un atbalstīšanu. Iespējams Tevi vairāk interesē tehnika vai zinātne, finanses vai kāda cita sfēra.
Drošības izjūta:
Domājot par savu nākotni, Tu reizēm raizējies par to, kas notiks ar Tevi un Taviem tuviniekiem, ja nāktos mainīt darbu. Tu nepavisam neesi pārgalvīgs cilvēks, kurš dzīvo "tikai vienai dienai - šodienai".
Pienākumu daudzveidīgums:
Darba pasaule sastāv no dažādiem darbiem - gan tādiem, kuri atkārtojas, gan arī tādiem, kuri mainās katru dienu. Un Tu vari sekmīgi darboties abās situācijās.
Līderība:
Apsverot nākotnes iespējas, Tu redzi sevi plānojot darbus un vadot cilvēku grupu. Vēlme būt patstāvīgam Tev ir ļoti svarīga, tāpēc Tu esi gatavs uzņemties vadību un atbildību par saviem lēmumiem.
Intereses:
Šķiet, ka Tavas intereses nebūs noteicošās Tava dzīves ceļa izvēlē. Iespējams, ka Tavas intereses ir ļoti mainīgas un Tu ātri atrodi jaunu aizraušanos tajā, ko Tu dari.
Brīvais laiks:
Tu centies līdzsvarot darbu ar izklaidi un nojaut, ka ir iespējams panākt kompromisu starp darbu un brīvo laiku.
Profesijas apguves ilgums:
Mācības nav Tavu svarīgāko vērtību sarakstā, taču Tu saproti, ka dzīvojot mūsdienu sabiedrībā katru dienu nākas apgūt ko jaunu.
Atalgojums:
Nauda Tavā dzīvē nespēlē noteicošo lomu. Kad Tev būs jāizšķiras par to, kuru darbu izvēlēties, Tu apsvērsi vairākas iespējas, ne tikai to, cik liela būs Tava alga.



Ivo
Amata prestižs:
Tavas profesijas izvēles moto ir: izvēlēties darbu ar kuru Tu varētu lepoties. Profesijas prestižu parasti nosaka sabiedrībā valdošais viedoklis un Tavu vienaudžu domas, kā arī saņemtais atalgojums.
Neatkarība:
Domājot par dažādām profesijām, Tu vērtē cik daudz brīvības un patstāvības tas varēs Tev dot. Vēlme būt neatkarīgam Tev ir nozīmīga, tāpēc Tu visdrīzāk izvēlēsies būt vadītājs vai pašnodarbināta persona.
Iespēja palīdzēt citiem:
Tu esi cilvēks, kuru mēdz raksturot kā "sabiedrības dvēseli". Tev rūp citi cilvēki tāpēc dod priekšroku darbam, kura rezultāts ir apkārtējo smaids un viņu labklājība.
Drošības izjūta:
Tu paļaujies uz savām zināšanām un spēju iedzīvoties jaunās situācijās, tāpēc esi diezgan bezbailīgs un droši raugies nākotnē, cenšoties iegūt no tās pēc iespējas vairāk. Par tādiem cilvēkiem kā Tu parasti saka, ka viņi ir eksperimentētāji, tāpēc bez garām pārdomām pieņem izaicinājumu.
Pienākumu daudzveidīgums:
Pieņemot lēmumu par savu turpmāko dzīvi, Tu raugies uz dzīvi ar izaicinājumu, pārbaudot, cik daudz Tu spēj paveikt un cik lielas ir Tavas pielāgošanās spējas. Tu neciet vienveidību un esi gatavs apgūt jauno, mācīties, ja nepieciešams, satikt jaunus cilvēkus un iepazīt jaunas vietas.
Līderība:
Apsverot nākotnes iespējas, Tu redzi sevi plānojot darbus un vadot cilvēku grupu. Vēlme būt patstāvīgam Tev ir ļoti svarīga, tāpēc Tu esi gatavs uzņemties vadību un atbildību par saviem lēmumiem.
Intereses:
Tas, kas Tevi šobrīd interesē un kam Tu velti savu brīvo laiku, Tev ir ļoti svarīgi. Var teikt, ka Tavi hobiji Tev ir ļoti nozīmīgi. Tādi cilvēki kā Tu labprāt upurē citus darba aspektus - atalgojumu vai prestižu utt., lai turpinātu nodarboties ar to, kas viņus patiesi aizrauj.
Brīvais laiks:
Modernajā pasaulē arvien vairāk cilvēku jautā: "Kā darbs iederēsies manā dzīvē? Vai tas neizjauks manu izvēlēto dzīves stilu?" Arī Tev ir svarīgi pielāgot darba ritmu savām vēlmēm un dienas ritmam, nevis pielāgoties darba noteiktajām prasībām.
Profesijas apguves ilgums:
Tu dod priekšroku darbam, nevis mācībām, tāpēc Tu neplāno daudzus gadus pavadīt mācību iestādēs. Tev patīk praktiska darbošanās ar rokām un amata apgūšana reālā darba vidē.
Atalgojums:
Algas faktors ir nozīmīga Tavas karjeras izvēlē. Tu labi apzinies, ka materiālie resursi dzīvē dod daudzas iespējas.

Ilze
Amata prestižs:
Meklējot piemērotu profesiju, darba prestižs būtiski neietekmēs Tavu izvēli. Prestižs amats parasti ir saistīts ar ilgu izglītošanos un pieredzi, reizēm tas ļoti atbildīgs, bet vienmuļš darbs, tāpēc izsverot visus par un pret, prestižs nav Tava galvenā vērtība.
Neatkarība:
Sadarbojoties grupā Tu necenties vienmēr būt līderis un panākt, lai citi darbotos kopā ar Tevi. Tu proti gan uzņemties iniciatīvu, gan ļaut arī citiem paust viņu viedokli.
Iespēja palīdzēt citiem:
Tu piederi pie tiem, par kuriem saka, ka viņi var viegli atrast sev nodarbošanos. Tu esi līdzjūtīgs pret cilvēkiem, taču tikpat labi Tu varētu arī darboties ar tehniku vai dokumentiem.
Drošības izjūta:
Domājot par savu nākotni, Tu reizēm raizējies par to, kas notiks ar Tevi un Taviem tuviniekiem, ja nāktos mainīt darbu. Tu nepavisam neesi pārgalvīgs cilvēks, kurš dzīvo "tikai vienai dienai - šodienai".
Pienākumu daudzveidīgums:
Darba pasaule sastāv no dažādiem darbiem - gan tādiem, kuri atkārtojas, gan arī tādiem, kuri mainās katru dienu. Un Tu vari sekmīgi darboties abās situācijās.
Līderība:
Apsverot nākotnes iespējas, Tu redzi sevi plānojot darbus un vadot cilvēku grupu. Vēlme būt patstāvīgam Tev ir ļoti svarīga, tāpēc Tu esi gatavs uzņemties vadību un atbildību par saviem lēmumiem.
Intereses:
Šķiet, ka Tavas intereses nebūs noteicošās Tava dzīves ceļa izvēlē. Iespējams, ka Tavas intereses ir ļoti mainīgas un Tu ātri atrodi jaunu aizraušanos tajā, ko Tu dari.
Brīvais laiks:
Darbs un atpūta Tavā dzīvē tiek strikti nodalītas. Tu skaidri apzinies darba lielo nozīmi savā dzīvē. Apkārtējie teiks, ka Tu esi apzinīgs un mērķtiecīgs.
Profesijas apguves ilgums:
Mācības nav Tavu svarīgāko vērtību sarakstā, taču Tu saproti, ka dzīvojot mūsdienu sabiedrībā katru dienu nākas apgūt ko jaunu.
Atalgojums:
Algas faktors ir nozīmīga Tavas karjeras izvēlē. Tu labi apzinies, ka materiālie resursi dzīvē dod daudzas iespējas.


10.klases adaptācija
Ar mērķi noskaidrot, kā jūtas 10.klases skolēni pēc jaunajā - vidusskolēnu statusā - pavadītajiem diviem mēnešiem - tika veikta aptauja, ar kuras rezultātiem var iepazīties šeit:




O.Vācieša Gaujienas vidusskola
10.klases audzināšanas programma 2010./2011.m.g.
I semestrim

/materiāls pieejams 10.klases blogā: http://klasemanaklase.blogspot.com /


MĒRĶIS:
Sekmēt skolēnu nacionālās un valstiskās identitātes veidošanos, stiprinot skolēnos patriotismu, radot iespējas to apliecināt ikdienā un svētkos
Veicināt skolēnu izpratni un atbildību par saviem pienākumiem un tiesībām, sasniegumiem pašattīstībā un karjeras izaugsmē


Uzdevumi:  
Organizēt un līdzdarboties „Gaujienas-Adzeles 900” veltītajos pasākumos
Izzināt novada vēsturi, izmantojot H.Grāvja grāmatu „Adzele-Gaujiena”  un Gaujienas novada muzeja materiālus
Turpināt saglabāt un labiekārtot skolas apkārtni
Veicināt skolēnu pašizaugsmi, balstoties uz pienākumu un tiesību izmantošanu, ieguldīšanu pašattīstībā un savas karjeras attīstīšanā
Motivēt skolēnus iesaistīties labdarībā un brīvprātīgo kustībā, veicinot tādu ētisko vērtību izkopšanu kā nesavtība, līdzjūtība un iecietība

Skolēnu pienākumi:
Regulāri apmeklēt mācību stundas noteiktajā kārtībā
Ierasties uz stundām savlaicīgi
Organizēt sevi mācību darbam
Saudzīgi izturēties pret skolas inventāru un uzturēt kārtību skolā
Savienot ārpusstundu nodarbības tā, lai netraucētu mācībām
Izteikt savas domas un uzskatus korekti, neaizskarot, nepazemojot citu pašcieņu
Cienīt skolotājus un citus skolēnus
Pienākums palīdzēt un atbalstīt citus
Censties būt godīgam pret sevi un citiem
Mācīties uzklausīt un būt iejūtīgam pret citiem
Skolā un stundās, starpbrīžos nelietot lamu vārdus
Par stundu kavējumiem skolēns sniedz paskaidrojumu klases audzinātājai

Skolēnu tiesības:
Tiesības uz bezmaksas izglītību
Tiesības iegūt visu informāciju, kas nepieciešama mācību procesā
Tiesības izmantot skolas inventāru un materiāli tehniskos līdzekļus
Tiesības veicināt un pieprasīt no citiem /klasesbiedriem, skolasbiedriem/ ievērot kārtību un tīrību skolas apkārtnē
Tiesības izvēlēties pašam savu atrašanās vietu klasē /sēdvietu/
Tiesības brīvi izteikt savas domas un uzskatus, neaizskarot citu pašcieņu
Tiesības lūgt palīdzību, aizstāvību un saņemt atbalstu no skolotāja un skolēniem
Tiesības izteikt savas jūtas un emocijas pieņemamā veidā, neaizvainojot citus
Tiesības piedalīties pasākumos
Tiesības pirms stundas informēt skolotāju, ja:
-kaut kas ir aizmirsts, bet ne ļaunprātīgi
-slikta pašsajūta
-nav saprasta mācību viela
-nav sagatavojies stundai /objektīvs iemesls/
Tiesības lūgt paskaidrojumu no skolotāja par ielikto vērtējumu


Audzināšanas darbības satura plānojums I semestrim 2010./2011.m.g

*Papilddarbs ar vecākiem:
Informatīvās lapas
Pateicības no klases audzinātājas
Teleinfo
Vēstules
Paziņojumi
E-klase
*Anketēšana-izvērtējums – pēc katra klases pasākuma

Metodes un paņēmieni audzināšanas darbā ar skolēniem:
Stāstījums, lekcija, videofilmas demonstrēšana, jautājumi/atbildes, anketas, informācijas meklēšana darbs ar masu mēdijiem, diskusija, demonstrējumi /PowerPoint/, „dzīvais vārds”, „prāta vētra”, drāmas metode, klases pārrunas, klases sanāksmes – riņķa laiks, projekta metode, sarunas mazās grupās, simulācijas spēles, situāciju analīze, spēles, u.c.


Individuāla darba formas ar skolēniem:
Sarunas, pārrunas, testēšana visa semestra laikā, anketēšana, grupu darbi, prezentāciju veidošana, u.c.

Klases audzinātāja: _____________________________/I. Tārauda/
2010.gada 3.septembrī
Nedēļas





Klases stunda
Klases aktivitātes
Skolas pasākumi
Ārpusskolas pasākumi
Individuālais darbs ar skolēniem
Sadarbība ar vecākiem
Piezīmes, izmaiņas
30.08.
2010. – 03.09.
2010.
Zinību svētki





Informācija par jauninājumiem e-klases abonēšanā  /http://deac.lv/
06.09.
2010. –
10.09.
2010.
10.klases darba plāna izveidošana, apspriešana un pieņemšana
/klases aktīvs  un audzinātāja/



Sarunas ar skolēniem

Drošība: Satiksmes drošība. Skolas iekšējās kārtības noteikumi
13.09.
2010. –
17.09.
2010.
Darbība ekstremālās situācijās


Dzejas diena /14.09.2010./



20.09.
2010. –
24.09.
2010.
Tematiskais konkurss „Valodu pasaule”


10.klases Uzņemšanas vakars /24.09.2010./
Sarunas ar skolēniem


27.09.
2010. –
01.10.
2010.
Sevis apzināšanās

Skolotāju diena
 *atb.10.klase


Sekmju izrakstu nosūtīšana vecākiem
„Prot analizēt savu pašvērtējumu un apzinās tā nozīmi
izaugsmē un attiecību veidošanā. Apzinās savu identitāti
un personīgo potenciālu, ir pozitīva attieksme pret
dzīvi”
04.10.
2010. –
08.10.
2010.
Karjeras izvēle: Profesiju tirdziņš


Dalība kampaņā „10/10/10 – VISPASAULES ZAĻO DARBU DIENA”


Grupu darbs
11.10.
2010. –
15.10.
2010.
Starptautisko projektu /jauniešu demokrātijas projekts Latvija-Īrija/ iespējas skolā/sadarbība ar nevalstisko organizāciju kluba „Māja” vienību „Kāpnes”
Klases vakars „Rudens balle ar Helovīnu”




Video, notikumi, pārrunas
18.10.
2010. –
22.10.
2010.
Personīgā atbildība par veselības un savas
dzīves kvalitāti




Sekmju izrakstu nosūtīšana
„Apzinās veselības un dzīvības kā vērtības
nozīmi. Ir prasme novērtēt savu veselību un
dzīvesveidu, sekot savam veselības stāvoklim. Ir
prasme palīdzēt otram dažādās dzīves situācijās.
Ir atbildīgs par savu un citu cilvēku veselību un
dzīvību”
25.10.
2010. –
29.10.
2010.
Rudens brīvdienas
01.11.
2010. –
05.11.
2010.
„Ko es dzirdēju, ko es redzēju”






Skats uz notikumiem nedēļas laikā
08.11.
2010. –
12.11.
2010.
Kultūras vērtības un kultūrvide


Lāpu gājiens
/11.11.2010./
Sarunas ar skolēniem

„Piedalās kultūras vērtību un kultūrvides
veidošanā un saglabāšanā. Izprot etiķetes
pamatprincipus”
13.nov. - darbdiena
15.11.
2010. –
19.11.
2010.
Erudīcijas spēle „Manas valsts vēstures lappuses”





19.nov. - brīvdiena
22.11.
2010. –
26.11.
2010.
Karjeras izvēles plānošana




10.klases vecāku diena skolā
KLASES VECĀKU SAPULCE

29.11.
2010. –
03.12.
2010.
Ģimene

Ekskursija
/Rīga/


Sarunas ar skolēniem
Sekmju izrakstu nosūtīšana vecākiem
„Izprot ģimeni kā sociālo grupu un apzinās ģimenes
vērtības. Spēj sniegt atbalstu ģimenei”
06.12.
2010. –
10.12.
2010.
Sabiedriskā līdzdalība
/Integrācija un sociālā iekļaušana 2010./
/Voluntierisms/





„Mērķtiecīgi līdzdarbojas sabiedrības
demokratizācijas procesos (t.sk. skolēnu
pašpārvaldē, nevalstiskajās organizācijās,
projektos, brīvprātīgo kustībā). Prot saskaņot
savas un citu intereses un vajadzības”
13.12.
2010. –
17.12.
2010.

Klases aktīva darba atskaite – TV pārraide  „Raibās ziņas”






20.12.
2010. –
24.12.
2010.
„Laiks filmai!”
Klases vakars



Pateicību izsūtīšana vecākiem
Video filmēšana – klasesbiedri gaida Ziemassvētkus / nedēļa/. Mākslas filmas skatīšanās
27.12.
2010. –
05.01.
2011.
Ziemas brīvdienas